fredag 11 april 2014

v 15

Hej!

Härligt att se solen skina idag!

Det slog mig precis att jag glömt skriva veckobrev denna vecka, så här kommer ett denna fina fredagskväll.

På SO:n har vi sedan någon vecka börjat jobba med vårt samhälle och har hittills funderat, och ritat vad som finns i ett samhälle. Vi pratade i måndags om olika betalningssätt och eleverna fick skriva vad de tror olika matvaror kostar. På måndag ska vi besöka en mataffär i byn och kolla upp vad matvarorna kostar på riktigt.

Jag vill informera om att det är studiedag måndag den 12/5. Fritids kommer att vara öppet från halv sju till halv sju (som vanligt på lovdagar).
Fredagen den 2/5 är en klämdag så då är det också ledigt, men fritids är då stängt.

Eftersom jag glömt att skriva veckobrevet när jag var på skolan så kommer veckans ord denna vecka att finnas på bloggen först på måndag. Alla har veckans ord i sina veckans ord-häften alternativt på löst papper så det borde gå bra att träna inför läxförhöret på onsdag ändå.

Ha en trevlig helg!
Jennie

1 kommentar:

  1. Fritids är öppet på klämdagen 2 maj för de som anmält närvaro.
    Mvh
    Ingela

    SvaraRadera