fredag 2 november 2012

Veckobrev v.45


Hej!

Det blev en kort arbetsvecka för mig. Måndag-tisdag var jag hemma med vård av barn och vikarie för mig var Birgitta Åström. 
På svenskan har vi fortsatt att arbeta med Elsa Beskow. Idag har jag läst Petter och Lotta på äventyr. Eleverna fick sedan svara på frågor utifrån texten.
 
                                    Elsa Beskow spel.

 Alfabetspussel.


 

Det är väldigt blött ute om någon har missat det =)  Synd att all snö håller på att smälta bort, tycker jag! Skicka med era barn kläder så de kan vara ute på rasterna samt extrakläder.

Nästa vecka är det vaccination på torsdag. Jag har inte fått någon tid än, återkommer nästa vecka om det.

Tisdag den 7/1 är det studiedag och även fritids är stängt den dagen.

De här orden har eleverna i veckans ordläxa:

Vi

Sig

Hur

Att

Nej

Ha

Mig

Dig

Ha en trevlig helg!

 

Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar