onsdag 28 november 2012

Tomteland


På fredag åker vi till Tomteland! Idag har vi pratat om vilka förväntningar eleverna har på resan till Tomteland.

Jag upprepar, och lägger till, lite information inför resan.

Eleverna börjar skoldagen i vanlig tid, 7.45. Klockan 8.00 åker bussen mot Tomteland. Nästan hela dagen kommer vi vara ute så skicka med kläder efter väder! Gärna extra vantar som de kan byta till om de blir blöta.
Eleverna behöver ha med sig en rejäl matsäck som innehåller två fikan (t.ex en smörgås) och en rejäl lunch. Jag vet inte om det finns möjlighet att värma lunchen på plats, så skicka med mat som inte behöver värmas alt. varm mat i en mattermos.  

Klassen kommer gemensamt gå runt till de olika aktiviterna under hela dagen tillsammans med mig och Inga-maj.

Alla aktiviteter på Tomteland är betalda men om ni föräldrar tycker det är okej så får eleverna ta med sig 100kr att handla för. Om någon handlar något ska det packas ner i ryggsäcken och packas upp igen när vi kommit hem.  

 Alla elever kommer ha ett band runt armen med mitt telefonnummer på och det är tillåtet, om ni föräldrar tycker det är okej, att ha mobiltelefon med sig. Det är på egen risk och tanken är att om något barn skulle komma bort från gruppen så kan han/hon använda den för att kontakta mig. Pengar och telefon rekomenderar vi att förvara i en jackficka. Ryggsäckarna kommer lämnas i en lokal utan tillsyn.

Det är klasserna F-2 som åker iväg och det är 8 vuxna som följer med på resan.
Vi planerar att åka från Tomteland kl.14.30 och beräknas vara tillbaka på skolan kl.16.


Hör av er om ni har några frågor!
Jag hoppas att vi får en trevlig dag på Tomteland!

Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar