onsdag 4 juni 2014

Om vi får bestämma


Här är några önskningar som står:

"Om jag fick bestämma så skulle alla ha ett hem."
"Om jag fick bestämma så skulle allt vara gratis."
"Om jag fick bestämma så skulle alla ha pengar."
"Om jag fick bestämma så skulle alla gå i skola och ha ett jobb."
"Om jag fick bestämma så skulle det inte vara krig i andra länder."
"Om jag fick bestämma så skulle skolan börja kvart i nio."
"Om jag fick bestämma så vill jag en etthundratumsdator med en biljon gb."
"Om jag fick bestämma så skulle det komma kläder ur brevlådan till alla familjer."
"Om jag fick bestämma så skulle alla ha en kompis."
"Om jag fick bestämma så skulle det inte vara socker i något."
"Om jag fick bestämma så skulle jag få bestämma att det var mat varje dag."

Vilken värld vi skulle ha om det var barnen som fick bestämma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar