fredag 21 september 2012

Veckobrev v.38

Hej!

Härliga höst med kyla, regn, dimma och sol. Skicka med era barn kläder så de kan vara ute under rasterna.

Den här veckan har vi fortsatt med vårt sagotema som jag startade upp med för ett par veckor sedan. Vi har började prata om sagoväsen. Vilka finns och hur ser de ut? Eleverna har fått valt ett och skrivit om det och målat en bild.
Vi har även pratat om folksagor. Jag har läst Rapunzel och Hans och Greta. Till veckan ska de göra varsitt Pepparkakshus av papper. Jag vill att alla elever tar med sig varsitt tomt flingpaket. På kartongen ska eleverna klistra fast målade väggar och tak och sedan bygga ihop deras hus. Det är bra om kartongen är med till skolan så fort som möjligt. Helst måndag senast torsdag.



I torsdags skickade jag ut matteläxa, läsläxa och bokstavsläxa. Alla läxor ska lämnas in på torsdag och de lämnas ut igen samma dag. På torsdag har eleverna prov på 10-kompisarna.

På onsdag den 26/9 är det studiedag. Även fritids är stängt då!

På torsdag, den 27/9, är det skoljogg på idrotten. Läs blogginlägget nedanför för mer info. På måndag skickar jag hem en info.lapp med eleverna. 

Idag har jag skickat hem en mapp med respektive elevs namn på. Tanken är att i den kan ni skicka information till mig och jag till er. Mappen ska lämnas till mig varje morgon och jag skickar hem den igen vid skoldagens slut.

På måndagar är det läxhjälp, med mig, mellan 12-12.45. De elever som jag vill att ska stanna på läxhjälpen skickar jag med en lapp hem i mappen på fredagar. Läxhjälpen är frivillig.

Ha en trevlig helg!

Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar