fredag 31 januari 2014

Veckobrev v.5

Hej!

Jag kommer så här på fredagskvällen på att jag inte skrivit klart veckobrevet, så här kommer ett. Jag har varit hemma med sjuka barn idag och Lina Samuelsson, resurspedagog på skolan, har vikarierat för mig. De har idag fortsatt med Astrid Lindgren temat och har sett filmen Hoppa högst och därefter skrivit en resumé. NO-lektionerna som skulle ha varit idag flyttas istället till tisdag, vi kommer då att avsluta arbetet om lufts egenskaper och därefter börja undersöka magnetism alternativt börja jobba med terminens NTA-låda, Balansera och väga.
Lina höll också, även denna vecka, i det kompissamtalet med klassen.

Jag vill börja med att påminna om att meddela senast fredag (det var idag det), 31/1, angående eventuellt behov av skidutrustning till friluftsdagen 5/2. Jag påminner också om att lösa ut liftkort tills dess, om det inte redan är gjort.

Förhöret av veckans ord nästa vecka blir på torsdag morgon eftersom vi har friluftsdag på onsdag.


Veckans ord denna vecka är:

skolskjutsen
skjul
stjärnklar
stjärngosse
stjärna
skjuta
skjutbana
stjälpte
skjorta
stjärt

Trevlig helg,
Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar