fredag 1 februari 2013

Veckobrev v.5


Hej!
Idag har vi haft en sånn där dag som jag kommer leva länge på...eleverna har arbetat superbra! =) Vi har haft Pettson och Findus tema hela dagen. Första timmen tittade vi på filmenTomtemaskinen och efter det fick eleverna svara på frågor från filmen. De har även skrivit en personbeskrivning av Pettson. Det är så himla roligt att få vara lärare i den här klassen och jag blir så glad av att se deras engagemang och deras vilja att lära sig mer!




Nästa vecka är det friluftsdag på tisdag. Eleverna kan välja mellan att åka slalom, snowboard eller längd. Om det är något barn som vill åka längdskidor så vill jag att ni meddelar mig detta på måndag. Det finns dock ingen möjlighet att hyra längdutrustning. Vi kommer åka vid Tandådalen Östra.
Kom ihåg att skicka med era barn matsäck den dagen!

Från och med måndag kommer det nya schemat att gälla. Det innebär att jag kommer att ansvara för matte, svenska, engelska och no-lektionerna. Birgitta kommer ansvara för so:n, Karin för musiken, Ammi för fritidspassen och Catta för idrotten.

På torsdag blir det ev. skridskor på idrotten. Jag återkommer med mer information om detta när jag vet säkert.

På torsdag och fredag kommer skolinspektionen till skolan.

Trevlig helg!
Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar